Με το μότο «Dare to Dream» πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 18/5 ο μεγάλος τελικός του 64ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, που φιλοξενήθηκε φέτος στο Εκθεσιακό Κέντρο του Τελ Αβίβ, μεταδόθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ2 και τον παρακολούθησαν 200 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο.
Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού καθορίστηκε από τον συνδυασμό των βαθμολογιών των κριτικών επιτροπών και των τηλεθεατών και από τις 41 χώρες. Στον τελικό διαγωνίστηκαν 26 φιναλίστ και η έναρξη ήταν εκρηκτική. Η Ελλάδα κατέκτησε την 20η θέση, ενώ η Κύπρος την 12η.
Ο ντροπαλός νεαρός με ένα πιάνο και μοναδικό όπλο τη φωνή του κέρδισε τον φετινό 64ο διαγωνισμό της Eurovision στο Ισραήλ. Χωρίς λαμπερά κοστούμια, χωρίς εντυπωσιακά εφέ και χορογραφίες ο 25χρονος Ντάνκαν Λόρενς και το πιάνο του έφεραν την πρωτιά στην Ολλανδία. Ο Ντάνκαν ντε Μουρ Λόρενς έγραφε κυρίως τραγούδια για λογαριασμό άλλων ερμηνευτών, τώρα έγινε εκείνος το κεντρικό αστέρι.
Κατόπιν, το ολλανδικό «The Voice» του άλλαξε τη ζωή. Εκεί είχε και την πρώτη του επαφή με την Eurovision, καθώς coach του στο παιχνίδι ήταν η Ίλσε ΝτεΛάνγκε, που συμμετείχε στον διαγωνισμό με το συγκρότημα «Common Linnets» το 2014.
Το ολλανδικό τραγούδι κέρδισε τις εντυπώσεις από πολύ νωρίς στην κούρσα της Eurovision ως το Τελ Αβίβ. Μετά τη νίκη του Ντάνκαν Λόρενς η Ολλανδία θα φιλοξενήσει τον διαγωνισμό έπειτα από 45 ολόκληρα χρόνια. Η προηγούμενη φορά ήταν με τους Τιτς και το Ding-a Dong που κατέκτησαν την πρώτη θέση.
Ελλάδα & Κύπρος
Η Ελλάδα με την Κατερίνα Ντούσκα τερμάτισε στην 21η θέση με 71 βαθμούς και η Κύπρος στην 15η θέση με 101 βαθμούς.
Μετά από μία εντυπωσιακή εμφάνιση στον Α’ Ημιτελικό της Τρίτης 14/5, η Κατερίνα Nτούσκα με το τραγούδι «Better Love» πρoκρίθηκε στον και εμφανίστηκε στην 13η θέση, λίγο μετά την Κύπρο και την Τάμτα που ερμήνευσε το «Replay» στην 11η θέση.
Αλλαγές σημειώθηκαν στα τελικά αποτελέσματα της Eurovision 2019
Η εμφάνιση της Κατερίνας Ντούσκα με το «Better Love», ένα αναγεννησιακό παραμύθι, βγαλμένο από τον πίνακα «Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων» του Ολλανδού ζωγράφου Ιερώνυμου Μπος, δεν θα μπορούσε να είναι πιο άρτια και καλοδουλεμένη. Είναι φανερό ότι η Ελληνίδα ερμηνεύτρια και η ομάδα της δούλεψαν εντατικά και με αγάπη για την παρουσίαση του κομματικού της Ελλάδας στη Eurovision 2019.
Απογοήτευσε η Μαντόνα στη Eurovision
Η Μαντόνα ανέβηκε στη σκηνή της Eurovision και παρουσίασε επί σκηνής το εντυπωσιακό της show. Ερμήνευσε δύο τραγούδια της, την μεγάλη της επιτυχία, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από τριάντα χρόνια, «Like a Prayer», αλλά και το νέο της single «Future» feat Quavo.
Εκατομμύρια τηλεθεατές απ’ όλο τον κόσμο παρακολούθησαν την εμφάνιση της Μαντόνα (Madonna). Η βασίλισσα της ποπ βρέθηκε στη σκηνή της φετινής Eurovision για να ερμηνεύσει το κλασσικό πλέον «Like a Prayer», που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από τριάντα χρόνια και το νέο της single «Future», που συμπεριλαμβάνεται στο νέο της άλμπουμ με τίτλο «MADAME X».
Δυστυχώς, όμως, η Μαντόνα δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις καθώς σε αρκετά σημεία φάλτσαρε, ενώ η σκηνική της παρουσία ήταν χλιαρή. Παράλληλα, επέλεξε να φορέσει τα περίφημα eye patches, δημιουργίες του Έλληνα Gregory Kara (Γρηγόρης Καραβάς).
Παράλληλα, το στιγμιότυπο που θα συζητηθεί και σχολιαστεί περισσότερο, είναι είναι πως η Μαντόνα κατάφερε να εμφανίσει στη σκηνή τη σημαία της Παλαιστίνης. Στις πλάτες δύο χορευτών που ήταν αγκαλιασμένοι υπήρχαν οι σημαίες Ισραήλ και Παλαιστίνης. Οι ιθύνοντες της Eurovision είναι ιδιαίτερα ενοχλημένη από τη συγκεκριμένη κίνηση τους βασίλισσας της ποπ.
Σε παλιότερη συνέντευξή της, η Μαντόνα εξήγησε την απόφασή της να εμφανιστεί στο Ισραήλ, λέγοντας ότι πάντα θα υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και ότι ελπίζει να δει «ένα νέο μονοπάτι προς την ειρήνη».
«Δεν θα σταματήσω να παίζω μουσική για να εξυπηρετήσω την πολιτική ατζέντα κάποιου, ούτε θα σταματήσω να μιλάω κατά των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπου και αν αυτές σημειώνονται στον κόσμο», ανέφερε η τραγουδίστρια σε ανακοίνωσή της προς το Reuters.
Πηγές: Έθνος, Eurovision.tv, ΕΡΤ