Νέο Eurovision λογότυπο για τα 70 Χρόνια του Διαγωνισμού

"Chameleon Heart": Η Συναισθηματική Πυξίδα

Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision γιορτάζει τα 70 του χρόνια με μια πλήρη ανανέωση της οπτικής του ταυτότητας. Στις 18 Αυγούστου 2025, η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (EBU) σε συνεργασία με το βρετανικό στούντιο PALS, αποκάλυψε το νέο λογότυπο, τη νέα γραμματοσειρά και ένα επαναστατικό γραφικό στοιχείο, φέρνοντας τον αγαπημένο θεσμό στη ψηφιακή εποχή.

Το Λογότυπο

Το νέο λογότυπο αποτελεί μια εξέλιξη του εμβληματικού σχεδίου που χρησιμοποιείται από το 2004. Ενώ η πρώτη έκδοση βασιζόταν σε μια χειρόγραφη γραμματοσειρά, το ανανεωμένο λογότυπο απλοποιείται σε ένα «μοναδικό σήμα» (single, unique marque). Αυτή η αλλαγή δεν είναι τυχαία. Για πρώτη φορά, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις λέξεις «Song Contest» κάνοντάς τες πιο ευδιάκριτες, με στόχο να τονιστεί ότι ο θεσμός δεν είναι απλώς η «Eurovision», αλλά ένας πλήρης μουσικός διαγωνισμός.

Το νέο σχέδιο χαρακτηρίζεται από μια νέα, καλλιγραφική, πεζή εκδοχή του γράμματος «E», που προσδίδει μια πιο απαλή και παιχνιδιάρικη αίσθηση. Αυτή η αισθητική αντικατοπτρίζει την επιλογή της νέας γραμματοσειράς, η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τον διαγωνισμό και ονομάζεται «Singing Sans». Η EBU περιγράφει τη συνολική ανανέωση ως «τολμηρή και γεμάτη καρδιά», με μια «digital-first» προσέγγιση, κάτι που εξηγεί τις καθαρές γραμμές και την απλοποιημένη δομή.

Το κέντρο του λογοτύπου παραμένει η διάσημη καρδιά της Eurovision, η οποία, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, «χτυπά πιο δυνατά από ποτέ». Για τον επετειακό 70ο διαγωνισμό, που θα φιλοξενηθεί στην Αυστρία, δημιουργήθηκε μια ειδική τρισδιάστατη καρδιά, η οποία αποτελείται από 70 στρώσεις, συμβολίζοντας κάθε ένα από τα χρόνια της ιστορίας του θεσμού.

“Chameleon Heart”: Η Συναισθηματική Πυξίδα

Πέρα από το λογότυπο, η νέα οπτική ταυτότητα περιλαμβάνει το καινοτόμο γραφικό στοιχείο “Chameleon Heart”. Αυτή η ευέλικτη «Χαμαιλέων Καρδιά» περιγράφεται ως η «συναισθηματική πυξίδα» του διαγωνισμού, καθώς έχει τη μοναδική ικανότητα να απορροφά πολιτισμικές επιρροές, μουσική και κίνηση. Προσαρμόζεται στην ταυτότητα της κάθε διοργανώτριας χώρας, στην προσωπικότητα ενός καλλιτέχνη ή σε ένα συγκεκριμένο θέμα, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τη χαρακτηριστική της μορφή.

Η νέα οπτική ταυτότητα θα αρχίσει να εμφανίζεται σταδιακά στους επόμενους μήνες, καθώς πλησιάζει ο διαγωνισμός του 2026. Ο Martin Green υποσχέθηκε περισσότερες εκπλήξεις και λεπτομέρειες για όλες τις επετειακές δραστηριότητες που θα τιμήσουν τα 70 χρόνια που «ενωνόμαστε με τη μουσική».

To top